Stel ons je vraag

Imago heeft impact op je succes

Blog28 februari 2018

Door Francella ter Haar

Voor Q&A geldt: in retail draait alles om de consument. Hij bepaalt waar de producten en diensten gekocht worden en dus hoe succesvol je bent. Kijk jij als retailer door de ogen van de consument? Dan weet jij welk beeld de consument van jou heeft. Oftewel - wat is je imago? Dit breng ik graag in beeld. Waarom? Het bepaalt je succes. Door de verbeterpunten in kaart te brengen, help ik je een realistische stap te zetten richting de toekomst.

Imago is een cruciale factor in de customer journey

Het imago dat (potentiële) klanten van jou als retailer hebben is ontzettend belangrijk. Waarom? Het is een cruciale factor in de customer journey van de klant. Tijdens de overwegings- en beslissingsfase komen namelijk meerdere retailers voorbij. Consumenten kiezen uiteindelijk voor de retailer waar zij het beste beeld bij hebben. Het beeld dat de consument van jou heeft zorgt er dus voor of hij wel of niet naar je toe komt. Want als de klant het idee heeft dat je erg duur of niet van deze tijd bent - of dit terecht is of niet - zorgt dat ervoor dat hij jou niet bezoekt.

Imago vs. gewenste identiteit

Kortom: imago is dus een factor die impact heeft op je succes! Wat is jouw imago? Q&A helpt je graag om dit in kaart te brengen. We kijken hierbij niet alleen door de ogen van je (vaste) klanten, maar ook door die van de potentiële. Bij deze groep ligt namelijk een grote kans! We brengen overeenkomsten en verschillen in kaart door de gewenste identiteit te vergelijken met het huidige imago. Zo krijg je een overzicht van je knelpunten en daarmee gelijk je aandachtspunten. Hoe staat jouw imago ervoor?

Wil je meer weten over onze werkwijze of wil je het imago van jouw formule in kaart brengen? Neem dan contact met mij op: fterhaar@qanda.nl.  

Auteur:Francella ter Haar