Q&A en Iterate.ai slaan handen ineen

Persberichten 16/01/2017

Retailers verlagen kosten en delen kennis door gebruik te maken van 4 Innovation Labs gefaciliteerd door mondiale partners: Q&A en Iterate.ai

‘’Q&A Consultancy beheert drie fysieke innovation labs waar veel retailers collectief gebruik van maken. Dit bespaart elke deelnemende retailer een grote investering in een eigen R&D-afdeling. De innovation labs van Q&A zijn een perfecte aanvulling voor Iterate.ai en ons virtual innovation platform vult de fysieke innovation labs van Q&A aan met de beste opkomende technologieën.’’ - Andrew Wichern, COO, Iterate.ai

Amersfoort, Nederland / Mountain View, CA, USA, 16 januari 2017 – Q&A en Iterate.ai, respectievelijk gevestigd in Nederland en Silicon Valley, zijn partners die per vandaag vier Innovation Labs ter beschikking stellen waar retailers collectief gebruik van kunnen maken om nieuwe technologieën te ontdekken, te testen en om kennis te delen. Deze gedeelde inspanning creëert een netwerk effect voor het opdoen van nieuwe kennis en om het innovatieproces in de retail branche te versnellen.

Zowel retailers als startups ondervinden hier voordelen van. Deze vier innovation labs geven retailers toegang tot belangrijke R&D middelen, zonder dat zij daar enorme investeringen voor moeten doen of personeel tegenover moeten zetten. Startups houden er wereldwijde exposure aan over en verschillende proof-of-concept kansen.

Drie fysieke labs in Nederland:

  1. Store of the future helpt retailers toekomstbestendig te zijn door hen inzicht te geven in het effect van in-store innovatiesin een echte winkel. Tussen 2015 en 2016, het eerste operationele jaar, hebben meer dan 30 retailers en 90 partners verschillende innovaties getest in dit lab. Het is een realistische winkelomgeving die meer dan 50.000 bezoekers heeft mogen verwelkomen. De Store of the Future is opgenomen in Collectiv in het centrum van Den Haag.
  2. In 2016 heeft Q&A een ‘’Street Lab’’ gevestigd in de Beethovenstraat te Amsterdam waar retail technologieën worden getest. Van bekende retailketens tot beroemde lokale helden; meer dan 60 retailers testen hier de innovaties in een High Street winkelomgeving.
  3. Afgelopen jaar opende Q&A ook een B2B Lab in Amersfoort dat niet toegankelijk is voor consumenten. Dit is een ‘’Dirty Lab’’ waar retailers technologieën kunnen testen zonder daadwerkelijke interactie met de consument.

Alle technologieën worden altijd eerst geëvalueerd door middel van het Iterate.ai Innovation Platform, met 276 geregistreerde bedrijven, inclusief een integratie met Demandware. ‘’Iterate.ai’s platform en team zoeken constant naar technologieën die de vele raakpunten van een digitale ervaring kunnen verbeteren – voor consumenten en/of medewerkers,’’ zegt Brian Sathianathan, Iterate's Chief Digital Officer, een van de productleiders die betrokken was bij de lancering van Apple’s eerste iPhone. Veel van de 164.000 technologieën die tentoongesteld zijn binnen Iterate.ai, hebben betrekking op het vermogen van in-store, mobiel, kunstmatige intelligentie, robots en Internet of Things (IoT). In het Iterate.ai plaform, delen startups hun KPI ontwikkelingen met andere bedrijven.

Eén virtueel lab gevestigd in Silicon Valley:
Iterate.ai helpt de drie Q&A Labs om continu de meest unieke en betere technologieën te tonen. Startups kunnen hun profielen updaten, zodat Iterate.ai hen kan assisteren bij het ontdekken van opkomende digitale technologieën van over de hele wereld.

Doordat Iterate.ai en Q&A de handen ineen hebben geslagen is er een volledig nieuwe workflow ontstaan: ”Onze collectieve workflow zal het testen en de absorptie van digitale tools versnellen, die bewezen hebben het winkelen voor consumenten in Amerika en Europa te verbeteren.’’ zegt Frank Quix, CEO van Q&A. ‘’Elke retailer wordt uitgedaagd om Amazon’s jaarlijkse uitgaven aan R&D van $15 biljoen bij te houden. Elke retailer kent het belang van leiders die ontwikkeling omarmen. Retailers moeten zich actief inspannen voor innovatie en slim omgaan met het nemen van risico’s.’’ voegt Quix toe. ‘’Traditionele benaderingen werken niet meer en wij geloven dat onze gedeelde inspanning een slimme manier is om de veranderende wereld te monitoren.’’

Over Q&A Consultancy
Q&A Consultancy BV, gevestigd in Nederland te Amersfoort, is een adviesbureau die 28 van de 30 grootste retailers van het land bedient. Volledig toegewijd aan retail, verleent Q&A service omtrent strategie en innovatie projecten. Q&A Labs is sinds 2015 een instrumenteel onderdeel van het aanbod. Daarnaast is Q&A het Nederlandse lid van de Ebeltoftgroup, een wereldwijd netwerk van onafhankelijke, toonaangevende retail consulting bedrijven. Voor meer informatie, bezoek http://www.qanda.nl/ of http://www.storeofthefuture.nl/ of stuur een e-mail naar Frank Quix via fquix@qanda.nl.

Over Iterate.ai
Iterate Studio, gevestigd in technische innovatie hubs zoals Silicon Valley en Colorado, is een beoefenaar van Open Innovation. Iterate’s oprichters, die ook de oprichters zijn van eBags.com (welke nu voor meer dan $1,5 biljoen aan producten heeft verkocht) en een hoofdrol hebben gespeeld in Apple’s Secret Products divisie (leider in de ontwikkeling van producten als de eerste iPhone), gebruiken Iterate’s Virtual Innovation Platform, Iterate.ai, om opkomende technologieën te ontdekken en te cureren en daarna proof-of-concept testen te implementeren (ook bekend als proof-of-value testen) voor haar mondiale klantenbestand. Voor grote bedrijven scheelt dit tijd, kosten en risico’s die gepaard gaan met het analyseren en inzetten van innovatieve startup technologieën. Voor meer informatie, neem contact op via jon@iterate.ai of bezoek  http://www.Iterate.ai.

 

Ons adres

Q&A
Printerweg 22
3821 AD, Amersfoort

Neem contact op

+31(0)33-2454637
info@qanda.nl

Contact pagina

Agenda

  • Changemakers in retail, Utrecht 9 mei 2017
  • Brievenbusreclame congres, Amsterdam 18 mei 2017
  • PROVADA, RAI, Amsterdam 30 mei 2017

Volg ons