Retail consulting
From vision to strategy

Retail consulting

Het retaillandschap verandert snel. Demografische, economische en technologische ontwikkelingen zijn bepalend voor de koers van vandaag en morgen. Verandering betekent dat retailers zich continu moeten aanpassen om te overleven en de concurrentie te verslaan. Binnen deze dynamische omgeving helpen wij klanten beter te presteren en zich voor te bereiden op de toekomst. Dat is waar onze experts dagelijks mee bezig zijn. Onze expertise concentreert zich daarbij op vier domeinen. Daarbinnen ontwikkelen we visies en strategieën voor de retail. We werken daarbinnen zowel voor retailers als voor vastgoedpartijen, overheden, serviceorganisaties en fabrikanten.

Consumer expertise

Inzicht in de klant van vandaag en morgen is cruciaal om te kunnen overleven. Visies en strategieën die wij ontwikkelen starten daarom altijd met de klant en het verzamelen van de juiste retail insights. Wij stoppen echter niet bij het beschrijven van wat klanten zeggen en doen. We helpen onze klanten te begrijpen wie hun klanten zijn, wat de drijvende krachten zijn achter hun koopgedrag en welke strategie noodzakelijk is om daarop in te kunnen spelen.

Onze consumer expertise concentreert zich op de volgende onderdelen:

  • Prijsbeleid
  • Klanttevredenheid en loyaliteit
  • Customer journey
  • Klantprofielen en segmentatie
  • Voorkeur en positionering
  • Winkelgedrag

Strategy expertise

Retail is volop in beweging. Daarbinnen succesvol opereren vraagt om continu een evenwicht te zoeken tussen oude en nieuwe strategieën. De realiteit voortdurend in twijfel trekken, aanpassingen doorvoeren en innoveren is noodzakelijk om relevant te blijven voor de klant. Wij helpen onze klanten op basis van strategische en praktische adviezen met het ontwikkelen en formuleren van een toekomstgerichte visie. Dit baseren wij op onze kennis over de klant, de markt, trends & ontwikkelingen en de jarenlange expertise die wij binnen retail hebben opgebouwd.

Onze strategy expertise concentreert zich op de volgende onderdelen:

  • SWOT, trend analyse en strategieformulering
  • Inspiratie, innovatie en koersbepaling
  • Marktsegmentatie en doelgroepkeuze
  • Branding- en positioneringsstrategie
  • Kanaal- en formatstrategie
  • Locatiestrategie

Performance expertise

Sturen op cijfers is een must binnen retail. Wij helpen onze klanten graag het elke dag een stapje beter te doen door kengetallen inzichtelijk te maken, te analyseren en te verbeteren. Door bewezen retail marketing modellen te gebruiken, kunnen wij onze klanten helpen beter te presteren.

Onze performance expertise concentreert zich op de volgende onderdelen:

  • Trinity model (marge, voorraad, oppervlakte en personeel)
  • Omzet optimalisatie
  • Assortiment optimalisatie
  • Conversie optimalisatie
  • Klanttevredenheid optimalisatie
  • Klantwaarde optimalisatie

Concept expertise

Wij ontwikkelen nieuwe retail concepten samen met onze klanten en hun partners. Wij zijn geen designers maar leveren creatieve en strategische intelligentie om tot een nieuw winkelconcept te komen. Op basis van ons netwerk en onze partners kunnen wij onze klanten helpen met innoveren en de digital store experience. Door dagelijks trends & ontwikkelingen over de hele wereld te volgen en innovatieve concepten in kaart te brengen, vormen wij een belangrijke creatieve kennispartner voor onze opdrachtgevers.

Ons adres

Q&A
Printerweg 22
3821 AD, Amersfoort

Neem contact op

+31(0)33-2454637
info@qanda.nl

Contact pagina

Agenda

  • Changemakers in retail, Utrecht 9 mei 2017
  • Brievenbusreclame congres, Amsterdam 18 mei 2017
  • PROVADA, RAI, Amsterdam 30 mei 2017

Volg ons