Retail insight
Welke antwoorden wij al kunnen geven

Welke antwoorden wij al kunnen geven:

Veel van onze inzichten halen wij uit bestaande databases en jaarlijks terugkerende onderzoeken.

Retail richting 2030

Retail is een fascinerende wereld die razendsnel verandert. De essentie van retail blijft hetzelfde: vraag en aanbod samenbrengen en de consument optimaal bedienen. Daar zetten retailers zich elke dag keihard voor in. Maar de voorwaarden om daarin succesvol te zijn, veranderen continu – en snel. Hoe kun jij alert inspelen op die veranderingen en zorgen dat je niet voorbijgestreefd wordt? Lees het in het rapport Retail richting 2030 die wij in opdracht van INretail hebben geschreven.

Download het rapport

Vragen over de Retail richting 2030 of interesse in een presentatie?
Neem contact op met

Retail in Transition

De retailomgeving verandert in een snel tempo. Waar fysieke winkels ooit de primaire transactieplekken waren, zijn ze nu in transitie. Winkels kunnen zich niet langer focussen op de transactie als hun belangrijkste doel. Moeten we de definitie van ‘de winkel’ aanpassen? Worden winkels Points of Engagement? In het Retail in Transition rapport zijn de retail ontwikkelingen gecategoriseerd door middel de drie E’s: Efficiency, Expertise en Experience. De kern van dit model is dat in een concurrerende markt, retailers zichzelf kunnen onderscheiden van de concurrentie door efficiënter te werk te gaan of door meer expertise of experience toe te voegen. In het rapport Retail in Transition leggen we uit hoe retailers kunnen verschuiven van een Point of Purchase naar Points of Engagement.

Download het rapport

Vragen over de Retail in Transition of interesse in een presentatie?
Neem contact op met

Retail ranking

Een onderscheidende winkel, het vermogen om traffic te genereren en een goed online profiel zijn dé drie factoren die bepalend zijn voor de toekomstbestendigheid van een retailer. Om in te kunnen schatten welke retailers future proof zijn, vragen we ieder jaar aan Nederlandse consumenten om de grootste winkels in Nederland te beoordelen op verschillende elementen, passend bij deze drie factoren. Aan de hand van deze resultaten wordt de Nederlandse retail gerankt en weten we welke retailers toekomstbestendig zijn en welke retailers in de gevarenzone zitten.

Meer informatie over de retail ranking

Vragen over de Retail Ranking?
Neem contact op met

Retail Gemeente Atlas

Hoe aantrekkelijk vinden Nederlanders de binnensteden van ons land? Wat is de kracht van onze binnensteden en in welke aspecten moet je als vastgoedpartij of gemeente investeren om winkelen leuk te maken? Dat zijn vragen waar de Retail Gemeente Atlas antwoord op geeft.

Jaarlijks keert de Retail Gemeente Atlas terug en vragen we de mening van de consument over de 60 grootste gemeenten van ons land. We leren over de expansies van binnensteden en prestaties van winkelgebieden. Deze inzichten delen we via het Retail Gemeente Atlas rapport. Bekijk het voorbeeldrapport en bestel de Retail Gemeente Atlas 2016.

Het Retail Gemeente Atlas rapport 2017 wordt op 9 november uitgebracht.

Vragen over de Retail Gemeente Atlas?
Neem contact op met

Retail database

De consumentenverkiezingen die door het jaar heen georganiseerd worden, leveren een grote bron aan informatie. Jaarlijks beoordelen bijna 2 miljoen Europese consumenten hun favoriete winkelketens en producten. Hierdoor hebben wij inzicht in de prestaties van een winkelketen of product en kunnen we dit vergelijken met eerdere jaren en andere landen. Dit levert vooral inzichten in uw concurrentiepositie op en hoe klanten over u denken.

Vragen over de Retail database?
Neem contact op met

Ons adres

Q&A
Printerweg 22
3821 AD, Amersfoort

Neem contact op

+31(0)33-2454637
info@qanda.nl

Contact pagina

Agenda


Bekijk de volledige agenda

Volg ons