Stel ons je vraag

Research

Snel en flexibel

Denk je wel eens – ‘Hoe genereer ik nu meer traffic?’ of ‘Hoe verbeter ik mijn conversie?’ Dat herkennen we. En wij helpen je graag met het vinden van antwoorden op deze retailvragen. Met onze expertise in zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek helpen we je om de juiste inzichten te verzamelen en dit te vertalen naar concrete actiepunten. Snel en flexibel door ons eigen onderzoekssysteem, consumentenpanel of door middel van een groepsdiscussie.

Veel gestelde vragen van retailers, merken en toeleveranciers:

Hoe ziet de toekomst van retail eruit?

De essentie van retail is het samenbrengen van vraag en aanbod en de consument optimaal bedienen. De voorwaarden om daar succesvol in te zijn veranderen continu – en steeds sneller. Wij denken met je mee hoe je ervoor zorgt dat je niet voorbijgestreefd wordt. In het rapport ‘Retail richting 2030’, dat we in opdracht van INretail hebben geschreven, vind je 12 Retail Shifts: de bepalende bewegingen voor de ontwikkeling van retail richting 2030.

Toekomst van Retail
omzet

Hoe genereer ik meer omzet?

Omzetgroei is een must om op lange termijn succesvol te kunnen zijn. Op basis van het retailwaterval-model geven we je inzicht in de totstandkoming van je omzet en de acties die daaraan gekoppeld kunnen worden. Zo wordt je traffic grotendeels bepaald door imago en marketinginspanningen. Prestaties op de winkelvloer (of online omgeving) zijn bepalend voor conversie, bonbedrag, klanttevredenheid en loyaliteit. Op basis van het retailwaterval-model bepalen we aan welke knoppen je moet draaien om je omzet te verhogen.

Hoe verbeter ik mijn conversie?

Elke dag zijn er consumenten die je (web)winkel verlaten zonder aankoop. Maar wat zijn de achterliggende motivaties? We maken dit inzichtelijk en helpen je daarmee je conversie te verbeteren. Dit kunnen we doen door exitinterviews met winkelbezoekers of door experts als mystery-shopper in te zetten. Een extra setje ogen op de werkvloer geeft jou de mogelijkheid om dingen te zien die je anders zou missen. Wil je weten wat de bepalende factoren zijn? Lees het in onze whitepaper ‘Conversiebooster’.

conversie
klanttevredenheid

Hoe verhoog ik de tevredenheid van mijn klanten en/of medewerkers?

Tevreden klanten en medewerkers zijn ambassadeurs van je organisatie. Om die reden is het essentieel continu inzicht te hebben in de mening van je klant en medewerker. En om die te verbeteren. Om je klant- of medewerkerstevredenheid inzichtelijk te maken bieden we een onderzoek aan op maat. Dat kan online, maar ook face-to-face. Wil je weten hoe tevreden je klanten zijn? Dan kun je gebruik maken van onze tool Shopfeedback. Je krijgt daarmee niet alleen inzicht in cijfers, maar ook het verhaal achter de cijfers. Onze retailexperts adviseren je op basis van deze inzichten en dragen concrete verbeterpunten aan.

Hoe toekomstbestendig is mijn merk?

Drie factoren zijn bepalend: onderscheidend vermogen, traffic en een omnichannel profiel. Jaarlijks doen we onderzoek naar de meest toekomstbestendige retailers van Nederland. Ruim 5.000 consumenten beoordelen circa 200 retailers op de drie aspecten. Het resultaat? Een ranking van retailers van futureproof tot de gevarenzone. Ontdek jouw positie in het gratis totaaloverzicht van onze Retail Ranking. Voor specifieke resultaten van jouw organisatie gaan we graag met je in gesprek.

toekomstbestendig

We helpen retailers, merken en toeleveranciers door middel van kwalitatief- en kwantitatief onderzoek bij het vinden van de juiste antwoorden.

Kwalitatief onderzoek

Voor het verzamelen van diepgaande informatie maken we gebruik van groepsdiscussies en expertinterviews. Dit zijn kwalitatieve onderzoekmethoden waarbij onze experts één-op-één of met een geselecteerde groep personen in gesprek gaan om bijvoorbeeld achterliggende motivaties van consumenten, voor het wel of niet bezoeken van winkels, te achterhalen.

Kwantitatief onderzoek

Naast een zelf ontwikkeld onderzoekssysteem beschikken we over meerdere consumentenpanels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië. Dat is de reden dat we snel, representatief en tegen een scherpe prijs kwantitatief onderzoek kunnen verrichten. Voor andere vraagstukken is het noodzakelijk om op locatie vragen te kunnen stellen. Dit kan zijn in een specifieke winkel, maar ook in een winkelgebied om inzicht te krijgen in het profiel, de houding en het gedrag van de consument.

Welke retailvraag heb jij voor ons?

Neem contact met ons op