Stel ons je vraag

Bereid je voor op de retailomgeving van de toekomst!

Blog14 maart 2018

Door Sabina Erftemeijer

Time flies! Sinds september ben ik werkzaam bij Q&A en dat betekent dat mijn eerste half jaar er alweer op zit. En wat voor half jaar! In de dynamische retail omgeving waarin ik mij als kersverse Q&A’er begeef is geen dag hetzelfde. Naast het geven van advies bij strategische vraagstukken, het organiseren van retailtours en de Store of the Future houd ik mij bezig met onze events. Op dit moment zijn wij druk bezig met de voorbereidingen van ons Retail Outlook event, dat plaatsvindt op 12 april. Dit jaar is het een feesteditie. Q&A bestaat namelijk 15 jaar. En dat gaan we vieren!


Leer van onder andere Google, Albert Heijn to Go en b8ta​

Het Retail Outlook event staat in het teken van inspiratie en innovatie. Naast gevestigde sprekers als Google, Microsoft en Albert Heijn to Go biedt het event ook een podium voor jonge organisaties met innovatieve business concepten zoals A Fish Named Fred en De Balkonie. Stuk voor stuk sprekers die staan te popelen om te vertellen over hun visie op de toekomst en hun learnings van de afgelopen jaren. Zelf kijk ik erg uit naar nieuwkomer b8ta, uit de United States. b8ta is een pionier in het ‘retail as a service model’, dat opbrengsten genereert door het showcasen van producten van verschillende leveranciers. De winkels, die te vinden zijn op exclusieve locaties, fungeren slechts als uithangbord waar bezoekers in een dynamische omgeving de nieuwste producten kunnen ontdekken, uitproberen en bestellen. Een nieuw soort business model wat naar mijn idee onwijs slim inspeelt op de
ontwikkelingen in retail. Ik ben benieuwd naar hun verhaal! Jij ook? Meld je dan snel aan via: http://retailoutlook.nl/. Dit retail feestje mag je niet missen!


What’s new in retail?

Tijdens het event dagen we je ook uit om de nieuwste technologieën te testen op ons innovatieplein. Hier laten zo’n 15 partners de meest interessante retail innovaties zien. Denk hierbij aan slimme betaaloplossingen van Tikkie en OK betalen, AR toepassingen voor de Microsoft Hololens van Wortell en intelligente narrowcasting concepten van Blast. Alle partners op het innovatieplein maken bovendien kans op de felbegeerde award: ‘Beste Retail Innovatie 2018’.  

Mocht je nou ook op ons innovatieplein willen staan, stuur mij dan even een berichtje via LinkedIn of mail naar: serftemeijer@qanda.nl.
 


Auteur:Sabina Erftemeijer