Dagelijks selecteren we relevante retailtrends uit binnen- en buitenland. Deze verzamelen we in de Q&A TrendTool, geclusterd aan de hand van negen hoofdtrends. Met een (gratis) lidmaatschap ontvang je dagelijks de leukste ontwikkelingen in je mailbox. Aan het einde van de maand sturen we onze Jam Session: een overzicht met de meest opvallende trends die je absoluut niet mag missen. Jam je met ons mee?
Een persoonlijke benadering met producten en diensten die zijn afgestemd op de specifieke behoeften van de consument.
Baanbrekende concepten die een inspirerende twist geven aan traditionele retailmodellen. De redenen zijn divers: van klantbehoeften tot passie.
Tijdgebrek dwingt consumenten slim om te gaan met de tijd die ze wel hebben. Beschikbare tijd en behoefte bepalen het winkelgedrag wat resulteert in run- of funshoppen.
Het inzetten van de juiste mediavormen passend bij de generatie.
Consumenten denken niet meer in kanalen. Het is belangrijk om online en offline goed op elkaar af te stemmen en synergie te creƫren.
Ontwikkelingen als gevolg van de verandering in de demografie. Van vergrijzing tot explosieve groei van eenpersoonshuishoudens.
De consument is prijsgevoeliger en besteedt zijn geld bewuster.
Het midden van de markt is veranderd en daarmee ook het concurrentieveld voor veel retailers. Degenen die zich in het nieuwe midden bevinden maken van slim gebruik van prijs en aanbod.
De consument verwacht dat de retailer open en eerlijk is en bewust omgaat met milieu en natuur.