Stel ons je vraag

Cases

Insights
Consultancy
Education
Inspiration

Retail Beauty Study

L'oreal

Hoe denkt de consument over een specifiek thema? Denken ze hierbij dan aan mijn merk of komen er ook andere merken naar voren? Voor L'Oréal voeren we al enkele jaren de Retail Beauty Study uit: een onderzoek waarmee zij waardevolle inzichten verkrijgen over hun kopers.

Store Concept optimalisatie

Grote internationale modeketen

Als retailer merk je dit en wil je je winkels graag optimaliseren. Zo ook een grote, internationale modeketen met verschillende vestigingen in Nederland. Wij hebben voor hen een store concept optimalisatie onderzoek uitgevoerd om het optimalisatie-effect op filiaalniveau in beeld te brengen.

Klantenpanel

Supermarkt

Retail is een snel veranderende omgeving, waarbij steeds weer nieuwe spelers op de markt komen. Hoe blijf je concurrenten voor in deze dynamische omgeving? Door continu de wensen en behoeften van je eigen klanten te achterhalen over relevante thema’s. Een eigen klantenpanel is hier een uitermate geschikte methode voor.

Winkel performance optimalisatie

Elektronica retailer

Q&A is door een internationale elektronica retailer gevraagd een portfolio analyse & strategie te maken voor het fysieke winkelnetwerk. Specifiek was er behoefte aan een interne en externe analyse per winkel, een analyse op winkeltype en inzicht in de belangrijkste verbeterpunten voor de toekomstige uitvoering van de strategie.

Conceptontwikkeling

Telecom

Wat maakt jouw organisatie uniek? Waarom koopt de consument bij jou? Q&A heeft een groot internationaal telecombedrijf geholpen bij de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept.

Platformstrategie

Meerdere Retailers & Pure Player

Werken platformen voor retailketens? Zouden platformen ook kunnen profiteren van een samenwerking met retailketens? Q&A heeft enkele grote retailketens en de grootste marktplaats in Nederland ondersteund bij het uitwerken van de platformstrategie.

Strategische sessie

Pan Oston

"Door de goede begeleiding van Q&A kwam de discussie echt op gang. Zo konden er stappen gemaakt worden in het verder ontwikkelen van onze toekomstvisie."

Online onderzoek

Independer

"Q&A Insight is een fijn en professioneel onderzoeksbureau. Ze schakelen snel, denken altijd mee, hebben een goed netwerk en hun onderzoeken zijn van hoge kwaliteit. En er werken leuke mensen, dat is ook niet onbelangrijk."

Online onderzoek

FSIN

"Wij zien Q&A als een flexibele en stabiele onderzoekspartner, die bijzonder goed luistert naar waar onze behoefte zit. Ze sluiten daar goed bij aan - met als gevolg een zeer tevreden klant!"

Sportfocus 2019

INretail

"We waren zeer positief verrast door de onderzoeksresultaten waarmee Q&A in ons Sportfocusonderzoek 2019 naar voren kwam. Maar nog enthousiaster waren wij over de oplossingsrichtingen die in het rapport aangegeven worden waar ondernemers direct mee aan de slag kunnen."

Opleidingstraject

A.S. Watson

"Q&A laat iedere keer weer zien, in nauwe samenwerking met A.S. Watson, met actuele, relevante én vernieuwende inhoud te komen, waardoor de programma’s optimaal aansluiten bij de doelgroepen die de materie gedoceerd krijgen."

Marktpositie

Shimano

"Q&A heeft ons geholpen onze vraagstukken over de markt te vertalen in een onderzoek en heeft dit naar wens uitgevoerd. Een van de redenen om voor Q&A als onderzoekspartner te kiezen, was de mogelijkheid om nauw bij de aanpak van het onderzoek betrokken te zijn."

Klantperceptie

America Today

"Inzicht in de doelgroep is heel belangrijk voor ons en het was dan ook heel fijn dat Q&A kon helpen om dit inzicht te krijgen. Q&A was flexibel in de opzet en invulling van het onderzoek en dacht goed mee over de praktische toepasbaarheid van de resultaten."

Q&A TrendTool

Redevco

"De TrendTool en de trenddiscussies helpen ons op een eenvoudige, efficiënte en leuke manier op de hoogte te blijven van ontwikkelingen die van belang zijn voor onze bestaande huurders. Daarnaast leren wij over nieuwe concepten en ontwikkelingen in Retail die van belang zijn voor het bepalen van onze strategie."

Campaigns

ANWB

"Q&A faciliteert onze verkiezing van A tot Z. De samenwerking met Q&A ervaren wij als zeer prettig. Persoonlijk contact, korte lijnen, snelle terugkoppeling en meedenken staan centraal."

Retailtour New York

Toshiba

"De tour was met name geslaagd doordat Q&A zich ten volle heeft ingezet om dit professioneel te regelen met experts die goed op de hoogte zijn van alles wat New York aan inspiratie en innovatie te bieden heeft..."

Retailtour Amsterdam

Beter Bed

"We bekijken als concullega’s het winkelaanbod al door een professionele bril natuurlijk, maar Q&A heeft ons verrast met vernieuwde en inspirerende winkelconcepten..."