Jouw bedrijf laten groeien met waardevolle inzichten en concrete adviezen? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Als onderzoeksexpert binnen de retail helpen we je om de klant écht te begrijpen, marktkansen te ontdekken en bedrijfsresultaten te verbeteren. We kijken verder dan alleen cijfers: we bieden inzichten, context en direct toepasbaar advies. Zo beschik je over de kennis om slimme keuzes te maken, elke dag je prestaties te verbeteren en de concurrentie een stap voor te blijven.
We luisteren naar jouw (potentiële) klanten via diverse methoden en kiezen de aanpak die het beste bij jullie vraag past. Van enquêtes tot diepgaande interviews - we zorgen ervoor dat je de inzichten krijgt die je nodig hebt om verder te groeien.
Een efficiënte manier om een grote groep respondenten te ondervragen. We maken daarbij gebruik van ons eigen onderzoeksysteem en consumentenpanel in zes Europese landen. Liever onderzoek doen onder je eigen klanten? Ook dat is mogelijk!
Voordelen:
Nadelen:
Verzamel diepgaande informatie over een onderwerp naar keuze. Ontvang inzicht in de mening of achterliggende motivaties van de consument. Eén van onze retailexperts leidt, op een externe locatie of online, het gesprek met een groep van 6-8 personen.
Voordelen:
Nadelen:
Verzamel achterliggende informatie door één-op-één interviews. Zo achterhaal je de kennis en de achtergrond van de respondent. In deze diepte-interviews gaat het vooral om de beleving en het gedachteproces. De duur van het interview varieert van 30 tot 60 minuten en kan telefonisch of op locatie.
Voordelen:
Nadelen:
Ontdek de ervaring en beleving van de respondent op het juiste moment, bijvoorbeeld na een bezoek aan een winkel(centrum). De interviewer neemt de respondent mee in een gestructureerde vragenlijst van maximaal vijf minuten.
Voordelen:
Nadelen:
Het verzamelen van feitelijke en praktische informatie over een gewenst onderwerp. Dit voorkomt onnodig onderzoek en helpt ons om de onderzoeksfase in te richten en thema’s te bepalen.
Voordelen:
Nadelen:
Interactief en intensief aan de slag met een onderwerp naar keuze. Respondenten sluiten aan bij het online platform waar zowel één-op-één als in een groep vragen worden gesteld. Daarnaast worden er opdrachten gegeven die binnen 3-5 dagen moeten worden uitgevoerd.
Voordelen:
Nadelen:
Het structureel meten van klanttevredenheid met onze reviewtool Shopfeedback. Met deze tool verzamel je snel én eenvoudig de klantervaringen op filiaalniveau. Je krijgt hierbij niet alleen inzicht in de cijfers, maar ook in het verhaal achter de cijfers. Via een online dashboard heb je continu inzicht in de sterke- en verbeterpunten per filiaal en kom je, indien gewenst, in contact met klanten.
Voordelen:
Nadelen:
Sportfocus 2019
"We waren zeer positief verrast door de onderzoeksresultaten waarmee Q&A in ons Sportfocusonderzoek 2019 naar voren kwam. Maar nog enthousiaster waren wij over de oplossingsrichtingen die in het rapport aangegeven worden waar ondernemers direct mee aan de slag kunnen."
Marktpositie
"Q&A heeft ons geholpen onze vraagstukken over de markt te vertalen in een onderzoek en heeft dit naar wens uitgevoerd. Een van de redenen om voor Q&A als onderzoekspartner te kiezen, was de mogelijkheid om nauw bij de aanpak van het onderzoek betrokken te zijn."
Klantperceptie
"Inzicht in de doelgroep is heel belangrijk voor ons en het was dan ook heel fijn dat Q&A kon helpen om dit inzicht te krijgen. Q&A was flexibel in de opzet en invulling van het onderzoek en dacht goed mee over de praktische toepasbaarheid van de resultaten."