Tijdens de vierde editie van het Retail Outlook Event brachten ruim 300 deelnemers hun stem uit op de beste retail innovatie, aanwezig op het innovatieplein. En daarbij kwam Suittruck het ‘beste uit de bus’. Rutger Vlaming, founder van Suittruck, nam de ‘Beste Retail Innovatie 2019’ award in ontvangst.
Suittruck is de traveling tailor van de nieuwe generatie. Omdat een werkdag van negen tot vijf eerder uitzondering dan norm is, kan de truck op elk gewenst moment van de dag voor de deur komen te staan. Thuis of op kantoor. Onder het genot van een kop koffie worden je maten opgemeten – digitaal via een ‘full bodyscan’ in de capsule van de truck. Vervolgens stel je via een persoonlijke avatar het gewenste kledingstuk samen. Vier weken later komt Suittruck opnieuw voorrijden en wordt er een laatste fittingsessie gedaan om te checken of alles perfect zit. Je kledingmaten worden bewaard in een online profiel, zodat je eenvoudig een volgende bestelling kunt doen.
Vlaming over de award: ‘Innoveren is supermooi, maar het duurt lang voor je het resultaat ziet, laat staan er vruchten van plukt. Om dan deze prijs te ontvangen, is toch een stukje erkenning, ik ben super trots.’
En zijn ambities? Die reiken verder dan twee trucks die rondrijden in Nederland. Er liggen plannen om het aantal trucks uit te breiden in ons land én daarbuiten. Binnen vijf jaar hoopt Suittruck zijn debuut te maken in de Verenigde Staten. Op de langere termijn wil Vlaming elektrische bestelbussen, in plaats van bussen die op diesel rijden. Last but not least: het breder inzetten van de bodyscan methode.